اسرار چشم و جذابیت

اسرار چشم و جذابیت

چشمان شما مانند مواد منفجره می توانند احساسات مردم را به تکاپو و هیجان وا دارند.
اسرار چشم و جذابیت

اسرار چشم و جذابیت

چشمان شما مانند مواد منفجره می توانند احساسات مردم را به تکاپو و هیجان وا دارند.

این رنگ چشم در مردان = عصبانیت بیشتر

دانشمندان کشور چکوسلاواکی از یک گروه ۶۲ نفره خواستند تا به تصاویر ۸۰ صورت شامل ۴۰ مرد و ۴۰ زن بنگرند و میزان خشونت آن‌ها را تخمین بزنند. سپس آن‌ها این صورت‌ها را با کمک فوتوشاپ تغییر داده و صورت چشم‌آبی‌ها را با چشم‌ قهوه‌ای‌ها جابه جا کردند. سپس گروه دیگری این تصاویر را از لحاظ خشونت رده بندی کردند.

در هر دو مورد نتایج به دست آمده تقریبا یکسان بود. تصاویر چشم‌ قهوه‌ای‌ها در هر دو گروه جدی‌تر و سلطه‌گر‌تر نسبت به چشم‌آبی‌ها رده بندی شد، حتی اگر رنگ چشمان آن‌ها تغییر می‌کرد.

این حالت در صورت زنان برقرار نبود و به همین دلیل دانشمندان معتقدند شکل صورت مردان چشم قهوه ای به شکلی است که آن‌ها را خشن‌تر نشان می‌دهد .

  ادامه مطلب ...

استحکام بخشیدن به یک ارتباط ؛ چگونه؟


همیشه برقرار کردن ارتباط و تعامل با دیگران کار آسانی است ولی پایدار نگه داشتن آن به دقت نیاز دارد. این مهم نیست که مخاطب شما زن است یا مرد. در کل استحکام بخشیدن به روابط راههای بسیاری دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره مختصری میکنم


۱ – مخاطب خود را از ته قلب دوست داشته باشیم. اگر میخواهیم در دیگران نفوذ کنیم باید به مخاطب خود عشق بورزیم. عشق و علاقه ذهنی و درونی همچون امواجی به مخاطب ما تابش میکنند. پیش از آنکه بخواهیم چیزی به زبان آوریم باید اورا شدیدا دوست داشته باشیم.یک علاقه واقعی وبه دورازمنفعت طلبی ونیازهای شخصی..

۲ – تاریخ تولد او را کشف کنیم.باید با تمام علاقه وتوجهی که به طرف مقابل داریم تاریخ تولد او را جویا شده و یا حتی روزهای مهم زندگی اورا بدانیم و به او تبریک گوییم.این کارباعث عمیق ترشدن روابط انسانی می گردد.

۳ –
از هدیه دادن دریغ نکنیم. هدیه بمب صمیمیت است. هدیه هر چند کوچک باشد می تواند آثاری بزرگ به جای بگذارد. حتما نباید به مناسبتی خاص هدیه دهیم.ما میتوانیم بی مناسبت نیز مخاطب خود را خوشحال کنیم
 
ادامه مطلب ...

عوامل مهم در ارتباطات صحیح و مثبت

ما هر روز به گونه ­های مختلف با یکدیگر در ارتباط می باشیم تا اندیشه ، احساسات و تمایلات خود را به یکدیگر منتقل کنیم میزان علاقه و احترام خود را نشان دهیم ورنج و اندوه ، شادمانی و خرسندی و شک و دودلی خود را با دیگران در میان بگذاریم.روابط ما ­، مطلوب یا نامطلوب ، شکل دهنده بخش عمده­ای از اوقات روزانه ما است.
مهارت در ایجاد رابطه مناسب با دیگران بر توانایی­ها و اعتماد به نفس ما می افزاید.هر چه بهتر با دیگران راطه برقرار کنیم ، مسئولیت­ها یمان را بهتر به مرحله اجرا می ­گذاریم و در نتیجه در حرفه خود موفق­تر بوده و درآمد بیشتری را به خود اختصاص
می­دهیم .

نحوه ارتباط ما در مـیزان حمایت و کمکی کـه از سـوی دیگران دریافت می­کنیم ، مستقیـما تاثـیر می­گذارد .


عوامل زیر مانع از یک ارتباط صحیح و مناسب می­باشد:

1- فقدان دانش و اطلاعات

2- مشخص نکردن دقیق اولویت­ها

3- خوب گوش نکردن

4- فقدان درک کامل سخن گوینده و کوتاهی در پرسش

5- فکر از پیش پنداشته

6- عدم توجه به نیازهای دیگران

7- خوب فکر نکردن و زود نتیجه ­گیری کردن

8- از دست دادن صبر و شکیبایی و وارد بحث و جدل شدن

شیوه های ایجاد رابطه مثبت


ارتباط فرایندی است که طی آن یک یا چند نفر به تبادل خبر ، اطلاع ، نقطه نظرها ، گرایش­ها و تجارب خود می­پردازند .

 
ادامه مطلب ...

روابط

زندگی سراسر روابط است .ما با همه چیز رابطه داریم .حتی شما اکنون با این مقاله که مشغول خواندنش هستید و با من ومفاهیم من رابطه دارید. روابطی که با اشیاء و غذاها و وسایل حمل ونقل ومردم دارید جملگی بازتاب رابطه ای است که با خود دارید. رابطه ای که با خود دارید به شدت تحت تاثیر روابطی است که در کودکی با بزرگسالان پیرامون خود داشته اید.شیوه ای که آنها گاه نسبت به شما واکنش نشان می دهند- خواه مثبت وخواه منفی -معمولا همان شیوه ای است که ما اکنون نسبت به خود واکنش نشان می دهیم.
لحظه ای به واژه هایی بیندیشید که به هنگام سرزنش خویش به خود می گویید.آیا این واژه ها همان کلماتی نیستند که پدرومادرتان به هنگام سرزنش شما به کار می بردند؟؟ مطمئنم که به هنگام تحسین خود نیز همان واژه ها را به کار می برید. پدرومادرتان را ملامت نمی کنم زیرا همه ما قربانیان قربانیان هستیم . احتمالا آنها نمی توانستند آنچه را که خود نمی دانستند به شما بیاموزند.
 
ادامه مطلب ...

راه و رسم عشق ورزی

هیچ واژه ای را نمی توان یافت که به اندازه عشق تعابیر و معنای گوناگون داشته باشد. عده ای عشق را ساختاری رمانتیک و ساده لوحانه قلمداد می کنند در حالی که برای برخی همه چیز است. گروهی عشق را تنها به خدا نسبت می دهند و جمعی نیز تحت تاثیر تجربه یگانه و بی همتای خویش، عشق را وابستگی شدید احساسی دو انسان به هم تلقی می کنند.

گرچه تمامی این تعابیر به لحاظ اینکه از تجربیات تک تک آدم هایی که آن را بر زبان آورده اند نشأت می گیرد، درست است ولی هیچ کدام تعریف درستی از عشق نیستند.

عشق بازتابی آموختنی و عاطفی است. یک عمل متقابل پویا است که در هر لحظه از تمام زندگی مان آن را تجربه می کنیم. برای شناخت عشق باید در عشق زندگی کنیم و در عمل بیاموزیم.

 
ادامه مطلب ...