۱ – مخاطب خود را از ته قلب دوست داشته باشیم. اگر میخواهیم در دیگران نفوذ کنیم باید به مخاطب خود عشق بورزیم. عشق و علاقه ذهنی و درونی همچون امواجی به مخاطب ما تابش میکنند. پیش از آنکه بخواهیم چیزی به زبان آوریم باید اورا شدیدا دوست داشته باشیم.یک علاقه واقعی وبه دورازمنفعت طلبی ونیازهای شخصی..

۲ – تاریخ تولد او را کشف کنیم.باید با تمام علاقه وتوجهی که به طرف مقابل داریم تاریخ تولد او را جویا شده و یا حتی روزهای مهم زندگی اورا بدانیم و به او تبریک گوییم.این کارباعث عمیق ترشدن روابط انسانی می گردد.

۳ –
از هدیه دادن دریغ نکنیم. هدیه بمب صمیمیت است. هدیه هر چند کوچک باشد می تواند آثاری بزرگ به جای بگذارد. حتما نباید به مناسبتی خاص هدیه دهیم.ما میتوانیم بی مناسبت نیز مخاطب خود را خوشحال کنیم
  

۴ – مخاطب را به نام صدا بزنیم.نام اشخاص برایشان خیلی اهمیت دارد. سعی کنیم نام اشخاص را در همان برخورد اول جویا شده و همیشه به نام صدایشان بزنیم

۵ – همدردی اظهار همدردی و تسلیت گفتن نیز در نوع خود نوعی هدیه دادن است از نوع غمناک! حتی در مواقعی که برایمان میسر نیست حضوری ابراز همدردی کنیم، از تلفن و نامه و ایمیل و … غافل نشویم

۶ – عیادت،نیاز صمیمیت.چه صمیمیت هایی که با عیادت میسر میشود. پرسیدن حال چه حضوری و چه غیر حضوری نشان از مهم بودن شخصیت مخاطب برای ما دارد. خصوصا اگر این کار از روی عشق باشد و نه اجبار.

۷ – کشف نیاز او . پیش از آنکه دوستانمان نیاز خود را به ما بگویند سعی کنیم نیاز آنان را یافته و برایشان برطرف سازیم. یک سی دی کارتون برای کودک خردسالش، مبلغی پول بصورت قرض، راهنمایی در زمینه ازدواج و … بر طرف کردن هر نوع نیازی می تواند در نوع خود لطفی باشد که در حق مخاطب انجام داده و ایجاد استحکام در رابطه نموده ایم.

۸ – تحسین کردن نقاط مثبت و قوت مخاطب سعی کنیم اعمال خوب و زیبای مخاطب را بزرگ جلوه داده ولی از یادآوری اعمال بد او غافل نشویم.

۹ – احترام، احترام، احترام این واژه می تواند بعنوان یک ستون بتنی در روابط اجتماعی عمل کرده و باعث بالا بردن شخصیت اجتماعی افراد گرد

۱۰ – علاقه مندیهای مخاطب را محترم بشماریم سعی کنیم به آنچه مخاطبمان علاقه دارد احترام گذاشته و آنها را مهم بدانیم.هرچند که خودمان آن چیز را دوست نداشته باشیم.. شاید مخاطب ما عاشق فیلمهای رمانتیک است ولی ما اصلا به فیلم علاقه ای نداریم . این دلیل نمی شود که با او مخالفت کرده و نظرات اورا پایمال نماییم..ما نباید فقط خودمان را درنظربگیریم..این نوعی خودخواهی است وباعث رنجش طرف مقابل میشود..